Bröllopet närmar sig!!!

Nu är det knappt 4 månader kvar till bröllopet och jag borde bli stressig men just nu är jag faktiskt inte det. Jag är färdig med alla inbjudningskorten så nu är det bara att orka skicka alla hehe.. Tänkte lägga upp så ni får säga vad ni tycker
image9image10
image11säg gärna vad ni tycker, även om det kan vara svårt i efterhand att justera :)
Vigselförättaren är också fixad och catering blir östra kvarn. De lagar skit god mat och det är en riktigt god meny. Förhandlade mig fram till att gästerna får välja mellan tre olika menyer då det är  många veganer och även vissa som bara äter kyckling.

Meny!

 

Grönsallad och dressing ingår i alla varmrätter.

Räkcanapé
Kycklingfilé med gorgonzolasås, säsongens grönsaker och potatis
Kladdkaka med grädde



Rosencanapé: Räkor, färskrökt lax, pepparrotsgrädde och stenbitsrom
Helstekt kalvytterfilé med murkelsås, säsongens grönsaker o potatis
Chokladmousse med färska bär och passionfruktsås

 

Vegetariskt utbud

marinerad grön sparris med sallad på soltorkade tomater och parmesanost 
honungsgratinerad chévre med ungsrostade grönsaker

Chokladmousse med färska bär och passionfruktsås

Vigsel kommer ske på vackra Skäldervikens strand
image12image13och sen festas det loss på ÄSSS. Var egentligen inte mitt första alternativ. Hade viljat ha festen i en jätte fin gård i Helsingborg, men jätte högt tak och handmålad var taket. Vacker vinkällarre och ja den hade allt. Men hyran låg på 10 000kr och avståndet var långt från vigseln. Så det blir nog bättre så här. Lokalen är inte lika fin, men kostar bara 1700kr och då kan man lägga pengar på dekoration. Det är havsutsikt och gångavstånd till vigseln. Plus att de är super trevliga där och man får dagen innan "gratis" att fixa till.
Min brudklänning är en Romantica och blev allt jag sa att jag inte skulle ha. Allt jag ville ha var en enkel snygg brudklänning utan släp och det blev klännignen med längsta släpet i affären, mönster vid bysten och drapering, handsyda pärlor längst hela ryggen och släppen och bysten. Super fint, det är bar rygg och längst ner går den som en korsett.. För Antons del blir det annorlunda kostym. Det blir begige/sandfärgad linne kostym med vit skjorta. Byxorna är lite kortare modell, skor har vi inte införskaffat än dock. image14image15
Ja visst ja, kan ju visa min fina väska medimage16

Jag uppdaterar mer sen. Om det är fler som ska gifta sig som kommer in här så berätta gärna om vad ni har köpt och era planeringar!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hamnade här av en slump, men måste lämna en kommentar innan jag skuttar vidare. Vilka otroligt vackra inbjudningskort :-) Superfina! Ha en trevlig dag! //Linda

2008-04-11 @ 12:42:12
URL: http://autumnleaf.blogg.se/
Postat av: Sanna

Åh det börjar närma sig för dig också! Vi har inte så lång tid kvar som ni *nervös* Vilka underbara inbjudningar ni fått ihop!

2008-04-11 @ 12:48:11
Postat av: Natalie B

Hej!

Om du inte redan deltar, får du gärna vara med i min tävling: http://natalieb.blogg.se/tvling.html
Du kan vinna ett hemligt paket till ett värde av TUSEN KRONOR!

Annars önskar jag dig bara en fin dag!

2008-04-11 @ 12:48:13
URL: http://natalieb.blogg.se
Postat av: Amelie

Super snygga inbjudningskort..

Idag är sista dagen att tävla om ett smyckesset värt 250 kr från Barock. Så gå in och tävla! På söndag drar en ny tävling igång.

2008-04-11 @ 12:52:00
URL: http://amelieandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0