Engla...

image36

Jag insåg precis en sak.. satt och tänkte på stackars Engla och hennes familj och insåg en sak. Englas namn är på allas läppar. Det talas vitt och brett om det tragiska som hänt, man skriver om det i sina bloggar, läser om det i tidningarna m.m. Det värsta är att livet går vidare. Vi kommer skriva nya inlägg, om fashion, skolan, barnen, bröllop osv. Samtalsämnnena kommer ändras, vi kommer diskutera om andra saker som hänt i världen och om alla vardagliga ting.. hon kommer så småningom glömmas bort. Tills en dag någon tar upp det, man återigen minns det för att sedan gå vidare igen. Det är så hemskt, för det händer så mycket där ute ivärlden som man bekymmrar sig över och snart kommer något nytt. Men för Englas familj kommer sorgen aldrig gå över. Det kommer inte gå en dag som inte hennes föräldrar tänker på henne. OCh jag minns min egen kompis bortgång Han dog när han var 19år och det går inte en dag som inte hans mamma tänker på honom. Än gråter hon över hans död och jag känner nästan att jag måste fly, fly för jag orkar inte tänka, sörja. Jag tänker på han än, men måste gå vidare med mitt liv.. och det är det värsta, livet går vidare.. vare sig man vill eller ej. SÅ förlåt Engla om jag nånsin kommer glömma dig, Jag tänker på dig och alla andra stackars barn som far illa ut därute. Och jag tänker på era föräldrar som måste leva vidare med sorgen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0