jaha..

..i går var jag så sugen på att blogga men då kom jag inte in och nu när jag väl kommer in vet jag inte riktigt vad jag ska blogga om. Tankarna går som ett vrr varr i huvudet och jag kan inte sortera dem, det är så mycket som kommit upp nu. Och jag börjar sakna mina vänner där nere mer och mer. Snackade med kislány (Anita)igår, och jag kände att jag vill bara ta nästa tåg ner. Det är riktigt jobbigt när hon berättar om allt som händer när nere, för jag kan inte vara en del utav det. Jag vet det låter själviskt, men jag mår dåligt av att livet går vidare där nere utan mig. De har lärt sig att leva utan mig och jag är så rädd att det inte finns en plats där för mig när jag återvänder. För så är det där, vi är såna. Grupperna formas om och då försvinner du bort. Precis så var det med min "syrra", vi bodde ihop, gjorde allt ihop. Vi gick igenom så jävla mycket tillsammans, sen gled vi ifrån varandra, jag vet att det är en del av livet, men jag har aldrig upplevt så mycket med någon som med henne. Vi pratade för några veckor sen och allt kändes annorlunda och det var en obehaglig stämmning, trodde aldrig det kunde bli så, och hon ska föda nu vilken dag som helst och jag vågar inte ringa. Då är något fel, om jag inte vågar ringa min egen "syster".
Här i Karlstad fortsätter livet sin stilla gång. Man vaknar, pysslar i hemmet, tar Anton till dagis, skola och sen hem igen. De värmländska skogarna är läskigt tyst. Hade det inte varit för Carro hade jag fan dragit ner direkt. Det här livet är inte mitt och kommer aldrig bli, jag älskar hitta på mycket saker, samlas med vänner "mi casa su casa" och nu när många av mina vänner har fått barn så hade det löst sig perfekt. Vi hade kunnat ha vårat roliga liv med våra barn. För att skaffa barn är ju inte att ge upp sina liv snarare tvärtom.
Ett par andra grejer, fick gott omdöme på uppgiften jag lämnat in i skolan, det var skönt. Nu e det bara tentan kvar så är betyget fixat.
Igår hade vi Litteratur seminarie på boken "Flyga Drake" En fruktansvärt stark och gripande bok som jag kan verkligen rekomendera. Efteråt samtala jag och läraren om att jag skulle berätta för klassen om mina upplevelser. Men jag vet inte.. är Karlstad redo att veta sanningen om Fl´ora? Vet inte alls hur de skulle hantera den?
Jag hade det verkligen trevligt igår annars. Jag och Carro hade lika trevligt som vanligt, där vi haltade fram, den ena skadad och jag med skavsår som vanligt hihihi..
Vågade äntligen fråga Phuong med om vad det var för buss och fick det svar jag ville ha :) så nu blir det ett besök till den rullande affären och köpa hem rejält mkt kinesisk/vietnamesisk mat. mums..
En sak som har varit trevlig var att i förrgår så var jag, Ior, M och Anton nere vid stranden och hade picnic. Vi har börjat med ett belöningsschema och det var en av belöningarna. Det var mycket populärt, Anton fick själv bestämma vad vi skulle köpa hem så det blev:
baguetter med mammas hemmagjorda röra, kakor och varm choklad. De sprang runt som tokingar där nere och de enda som brydde sig om kylan var jag och Mike hihihimage5image6image7image8

Som avslutnig lite komiska bilder på mig och Mike att skratta åt Carro, hehe för jag antar du är den enda som läser denna blogg hahaha!!!

Kommentarer
Postat av: carro

haha baby då :D vilka rara bilder :))) men du får inte flytta från mig :(

2008-04-11 @ 12:27:44
URL: http://carrof.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0