Mellan valet och kvalet..

.. fick ett sms av Therese att katten har fått ungar nu, blandannat fanns det en hel vit och en grå och jag är himla sugen. Men killen gnäller, han vill inte ha en katt nu.. men jag e jätte sugen. Vet inte vad jag ska göra, sen är problemet att jag gifter ju mig i Augusti och då måste jag ordna kattvakt i en vecka, vill inte ta med sötingen, synd att den ska behöva resa så långt.. hmm vet inte alls vad jag ska göra.

Innan idag var det jätte fint väder så vi passade på att gå ut på en promenad, men nu har solen gått igen   men jag hoppas verkligen på att det blir finare sen så man kan gå ut på en promenad till. Passade på att tillaga "kale" igen men denna gång med kött så inte killen gnäller för mkt hehe. Jag gillar när det är mycket färger i maten vilket inte blev denna gång för allt blev så mörkt av marinaden men det var sjukt gott image33grönsakerna i woken med lite vitlök och lite limesaft.. mums va gott. Resultatet blev så här mörkt :( image34Det roliga är att Anton börjar äta med pinnar nu, han är fortfarande inte så bra på det men det kommer hihi.. Jag var i hans ålder när jag började äta med pinnar :) image35Ett tips om det är nån förälder med barn som är gnälliga när de väntar på maten som läser. Jag brukar alltid lägga fram grönsaker på bordet, ex. morotstavar, gurkstavar etc. och de sysselsätter Anton under tiden jag lagar mat samtidigt som han får i sig allt nyttigt i grönsaker (inte för att han är kräsen med grönsaker, älskar det).
Nu ska jag återgå till mitt mail, jag håller på att skriva till min handledare då jag ska på VFU/praktik snart.. längtar sååå mycket!!!

Kommentarer
Postat av: carro

åh vad söt han blev när du raka han, hihi :)

2008-04-13 @ 18:11:44
URL: http://carrof.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0