Storm på sitt eget bröllop?

När jag åkte ner till Käre Skåneland i Söndags så började resan bra med fint väder, men ju längre vi närmade oss slutstation så blev vädret bara s ämre och sämre.. När jag senare kvällen efter satt på Anitas balkong & såg hur både vind och blåst tilltog så var besvikelsen enorm. Hur kan detta hända? När jag såg ut över landskapet så jag snea träd, fåglar som drogs iväg av  vinden och översvämmning Jag var minst sagt skit nervös. När jag och Anita dessutom kom på den brilloanta idén att dra ut till Mac Donalds i stormen fick vi se det "riktiga" vädret lRegnet piskades glasrutorna på bilen o man kunde inte se ett skit. Hela bilen skakade av vinden, jag var säker att vi skulle flyga iväg Smart av Sveriges sämsta bilförare att ge sig ut i en storm :) Snart insåg vi att vi behövde tanka och följande hände:
1. Vi körde upp på fel sida och kunde inte hitta tanklocket. Tog dessutom ett tag innan vi förstod att den var på andra sidan och det var bara att vända bilen

2. När vi skulle ställa bilen rätt så körde vi rakt upp på tankens plattform och skrapade "snyggt" hela Jonas bil...

3. Hur fan får man upp skitlocket. Det är bäst vi ringer Jonas och frågar (Vi fick klara oss utan honom för han svarade ej, senare ringde han upp lite smått panik och undrade vad VI två "Duktiga bilförare" gör ute i storm)

4. Vi avslutade det hela med att köra över macdonalds skylten, upp på trottoaren och vi blev omtalade som de livsfarliga tjejerna i macdonalds kön :) GRATTIS TILL OSS!!

Dessutom så gav de oss fel mat på drive in så jag fick springa ut i regnet, dyblöt blev jag och fick dessutom vänta 10minuter i kö men jag fick rätt mat och lite till, till slut.

När jag sedan vaknade nästa morgon så fann jag till min belåtenhet att vädret var mkt bättre. Däremot så värkte mitt öga enormt. Jag vänder mig till Mike o skakar honom,k "Mike jag tror jag ska få ögoninflammation" Han tittar på mig " säger gå in o titta i speglen". När jag senare tittade på mig själv i spegeln fann jag att jag redan har en ögoninflammation och den största jag någonsin sett. Ögat var sin dubbla storlek och dessutom sne, den sjönk ner på ena sidan så jag såg helt cp ut. Dessutom kunde jag inte öppna ögonen. Anita som är nästintil blind utan linser upptäckte svullnaden direkt, det säger en del!! Jag var så ledsen o tjöt som e unge. Men jag fick snabbt antibotika o kortison så jag kunde påbörja behandling.
Jag gick med solglasögon varje dag trots det mulna vädret.

Jag, Mike och Martin passade på att dra över till helsingör för lite spritshoppping och dagen var ganska trevlig trots mitt enorma öga.

Onsdagen var det dags för den planerade och otraditionella möhippa/svensexan. Först hade vi picnic i det soliga vädret för att sedan  dra ner till stationene där charlotta mötte upp oss.

Med sig hade hon en liten present. NÄrmare bestämt en ögonlapp eller vad det heter, en sån som pirater har :) Nu såg ingn mitt svullna öga men däremot väckte jag upppmärksamhet på pannat sätt hihi

Tågfärden ledde till Halmstad där vi var på Arosfortet. Det är som fångarna på fortet där vi går gemensamt in i ett rum och gör olika uppdrag, men det finns ingen vidare information om vad det är för uppdrag utan det måste man själv komma på. Löser man inte uppdraget på angiven tid så blir det kolsvart o man måste försöka komma ut, Låter kanske int såfarligt men tänk om du kryper i små gångar och labyribnter, då är det inte lätt att hitta ut i mörkret sen.

En liten film

Vi tyckte vi var urkassa o vi klarade inte alls många men när vi fick reda på vår poängställning o antal celler vi klarat fick vi reda på att vi var en av de lag som var "bättre" ( som är där första gången).

Sen drog vi tillbaka till Ängelholm där vi käkade på Chaihong

Var en väldigt lugn dag men rolig, dessutom var vi alla helt utslagna så det passade bra.

Torsdagen var sjukt stressigt. Nagleförlägning, färgning o klippning hos Hagelqvist, hämtning av underkjol, blommor till dekoration m.m. Dessutom skulle vi fixa festlokalen, genomrep med Vigselförättare m.m. Dessutom ringde det folk från höger til vänster. Unbder tien jag fixade naglarna svarade jag på 11samtal!!!! Mitt iallt så  krånglar det med både tårta och festlokal och jag förvandlades till en skit förbannad bridezillas!!! Allt löste sig dock och vi hade alla riktigt trevligt, Jag tillsammans med m2b, Anita, charlotta, Kathy,  Martin , Mina föräldrar, anton och servitris Emelie  höll på att fixa lokalen. Senare kom även Jeanette, Erik och Marianne. Vi drog från festlokalen vid 22.00 och jag och mike, marianne, jeanette o erik gick ut på resturang o käkade, det var mkt trevligt. Kom till hotellet vid ett o la oss inte förrän några timmar senare så jag var GAAANNNSSKKKA trött på bröllopsmorgon :)

Tyvärr har jag inga  bilder då vår kamera är i sönder :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0