bad, bad, bad & bröllop,bröllop,bröllop!!

Shit vad det är underbart väder, som jag njuter.. folk i min omgivning gnäller.. det tänker fan inte jag göra, har jag väntat så här länge på sommaren ska jag fan njuta utav den.. det roliga är att folk blir sura på mig för att inte jag vill vara med i gnällgospeln :)

Däremot så var det skit jobbigt när jag skulle lägga mig.. luften var kvav och tjock.. somnade inte förrän vid fem på morgonen, låg o kolla på en halv bra film med en kille som gick runt halvnaken genom hela filmen, trevlig variation till när det alltid är  halvnakna tjejer :)

Pga. vädret så drog jag och Anton ner till stranden och badade.. så skönt det var.. vi hade skit roligt.. det märks att Anton börjar bli stor, vi kan ha verkliga diskussioner och våra lekar är jätte roliga (va bra, min humor ligger på samma nivå som en 3åring). Jag håller på att lära han simma och det går  relativt bra. Han har lärt sig bentagen desto svårare med armtagen då han fortfarande känner att mammas famn är tryggast. Men han har haft en del kallsupar och hoppat från bron osv. så så rädd är han minsann inte!! :)

Såklart har bröllopsplaneringen varit på sin spets. Jag fatta inte riktigt att det är så nära till bröllopet. Om en vecka åker vi och en massa grejer kvar. D>essutom har jag en mamma osm motarbetar allt jag gör och vägrar hjälpa till. Allt är jobbigt. Motsatsen till henne är Folke som bara kommer med mer o mer ideér. Nu har han kommit på att det inte räcker med snacks till natt mat utan nu ska jag ordna med kallskuret, ostar och kex. Detta innebär att våra gäster kommer ha extremt många måltider denna dagen.. Nämligen:

1. Välkomstskål med tilltugg och Spettkaka

2. förrätt

3. Huvudrätt

4 Efterätt

5. Bröllopstårta

6. nattmat - kallskuret, ostar, kex, choklad, frukt osv.

Dvs. kommer vi äta mer än vad jag äter på en vecka för fan!! Är det inte lite för mycket??

Denna helgen och nästkommande vecka kommer bestå av att springa runt och fixa en massa ärrenden inför bröllopet, köpa upp det sista, fixa alla pysselsaker och trycksaker, storstäda hela hemmet, hitta kattplats till Misse (i värstas fall får hon följa med, stackars liten) osv.

Har fortfarande inte hittat ett par skor till Anton så som det ser ut nu kommer min kära son ha ett par gröna foppa skor till sin kostym.. Snyggt va? hahaha

som avslut vill jag säga

"Tack Sara för ditt gulliga sms.. det värmde!! :) "

NU ska jag och Anton cykla till affären och sen ska vi leka lite på lekplatsen.. få se om vi hinner med en sväng inom stranden med, om inget annat lär det bli ett nattdopp när Mike kommer hem från jobbet :)


Kommentarer
Postat av: sara

Åh..va glad jag blir som blir omnämnd i din blogg. Du hittar på så mycket skoj o det är så kul o läsa o följa dina dagar till altaret.. Lite avis är jag ju. Men all lycka gumman..DET ÄR DU VÄRD!!!

2008-07-26 @ 15:47:58
Postat av: flóra

sv: ja men det var så gulligt sms så klart jag var tvungen att skriva det :) jag har pysslat mkt till bröllopet, hoppas allt blir bra bara ... o vem vet snart är det din tur med.. :)



Tack så mkt för alla lyckoönskningar!



kram på dig!!

2008-07-26 @ 17:23:33
URL: http://floraslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0