Bröllop!

Snart åker vi ner, närmare bestämt på Söndag, shit vad nervös och stressad jag är.. Pratade med vigselförättare idag så vi ska träffas på Torsdag, hon, jag och mike, charlotta, anita, kathy, jeanette, martin och folke. Vi ska gå igenom cermonin, kolla vigselplats, vädret osv. Sedan ska vi gå vidare till festlokalen och dekorera den, då dyker Emelie upp, ev. med en kompis. Hela den Torsdagen kommer vara mega stressig. Bakis ska jag fixa naglarna, nagelförlägning, kl 10.00, sen blir det att färga och klippa håret kl 13.00 och sen träffa Mike och Martin och dra ner till stranden och möta alla där.

Idag har jag även gjort exakt 44st tvålar, orkade inte mer.  tar ju inte så mkt tid, men det är så mkt annat som ska fixas. Sen har jag fixat det sista på festprogrammet, så nu väntar jag bara på att mike ska avsluta sin del så ska vi skriva ut skitet. närmare 1000 papper kommer användas *shit*

Idag har vi dessutom shoppat dukar, champangeglas, presenter till barnen, godis till barnen osv. Sen fick jag sidentyget jag beställt som vi kommer ha som duk vid honnörsbordet. Hoppas det blir fint!!

I morgon eller övermorgon kommer dessutom ett par hjärtan som jag beställt, Mike tyckte det var fruktansvärt onödigt inköp men jag gillade dem, fick själv bestämma vad det skulle stå på dem och skålen dessutom

Visst man kan göra sådana själv, utan större svårigheter, men det tar tid och energi som jag inte har, plus att jag inte kan skriva lika vackert som henen :)

Det kommer stå "Michael & Flóra 080808" på ett hjärta,  "Szeretlek" på en och "Jag älskar dig" på en, sen fick hon fria händer. På skålen skulle det också stå våra namn och datum samt "kärlek övervinner allt".

så här ser de ut!

Nu är i allafall allt mer eller mindre färdigt! Var inom Panduro igår och köpte pärlor till håret, de är dock för stora tror jag, vet inte vad jag ska göra, sedan köpte jag pennor och dekoration till gästboken så den fixade jag igår. Dessutom kom ringarna mot alla odds. De hann bli färdiga, när jag gick dit för att skälla lite så kom de med de färdiga ringarna, jag blev sååå glad. JÄvligt tunga är dem, mkt mkt guld.

Dessutom passa jag på att köpa en liten gåva till Folke, blir ytterligare en till Mamma och en till Marianne med. Hoppas alla blir nöjda!!

Nu ska jag göra 120st praliner med som jag ska ta med mig till bröllopet. Ska lägga dem i weddingboxes!

Så det är nog dags att smita nu, bara synd att jag inte kan visa bilder då jag har ingen kamera, eller jo jag har en kamera men den funkar inte :(

natti på er alla där ute!!

Kommentarer
Postat av: sara

Ja du gumman.. Känner du att du är osäker på ditt lärarkall..så kan du ju alltid bli bröllopskordinator. Du har ju tänkt på allt, inkl roliga smågrejer som tvålar, flip.flops, hjärtanstenar o pärlor...Seriöst. det kanske är ngt o tänka på?? kram på dig

2008-07-30 @ 07:15:55
Postat av: melinda

oj, vad mycket du har att göra :D gud vad spännande! Den dagen ni gifter er kanske jag ligger på förlossningen å krystar ut en bebis, hehe det är beräknat till 080808 iallafall ;)

2008-07-30 @ 18:52:00
URL: http://melindalin.blogg.se/
Postat av: flóra

sv Sara: hehe tror inte jag skulle vara så duktig bröllopskordinator känns det som. Men det är väldigt kul, även om man blir trött på det ibland!!! kram

2008-07-31 @ 13:39:31
URL: http://floraslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0