Torsdagen..

På torsdagen var jag riktigt trött, vi la oss återigen vid tre tiden och jag gick upp halv åtta. Vi drog med Charlotta och Theo för att välja ut bröllopstårta och jag hittade den!!!! Tog bilden på den men blev inte så bra då det blev bild på bild på den. Den är vackert utsmyckad och med små pärlor vid varje våning. Jag är så nöjd. Kostar bara 1560kr påTasyhouse.
Smaken får jag bestämma själv så jag valde en smak för varje våning. Första våningen kommer bli med sockerkaka och smörkräm, andra våningen med choklad/mocca och tredje blir choklad.

Kaffekakan fick vi smaka på plats och jag var väldigt nöjd. De andra smakerna tog jag hem för provsmakning med Anita och Jonas.

Efter provsmakningen for vi inom charlotta för att hämta antons present. Han fick en jätte fin tröja. Det var kul komma dit för det är där jag har växt upp mer eller mindre, nostalgiminnen eller vad. Jag var tvungen ta bild :)


Sen drog vi och fixade underkjol till klänning och sedan blommorna. Nu har jag beställt:

Brudbukett:  Rundbunden med rosor, rosa/creme och vita rosor. Sedan murgröna som faller ner och lite grönt runt. Sedan ett rep runt omkring som passar bra med temat  Kostnad: 700kr

4st tärnbuketter som ska vara lika brudens, kostnad: 200kr/st

3st corsage, crémefärgad ros, 70kr stycket

1st hjärta som bordsdekoration med rosor som överstämmer i färg med brudbuketten, i mitten är det värmeljus. Den ska vara något upphöjd. Kostnad: 500kr

Totalkostnad: 2210kr


Jag gick även inom konditori ang. spättkaka samt beställde frisör för håruppsättning. Det kommer bli ca. 1500kr pga av mitt tjocka långa hår. Sedan kommer tärnorna kosta från 600kr för deras hår.
till detta får vi champange och lite frukt o sånt :)

Efter alla ärrenden så drog vi til Graffitti som jag saknat det!! De har de godast bakpotatisar, baguetter o sallader. Som vanligt valde jag räkröra i bakadpotatis :)


Även Theo måste ha mat :)

Efter Graffitti så drog vi till skälderviken för att kolla festlokal. Jag var jätte nöjd, har hela tiden vetat om att det var en "budgelokal" men är extremt nöjd med tanke på priset. O utsikten är underbar. Lokalen är belägen på två våningar  o på ovanvåningen så var det ett stort rum som går att delas in i två sektioner, ett stort kök och sedan en stor balkong som sträcker sig längst hela byggnaden. Jag kan lätt rekomendera ÄSSS.

Här är balkongen, den e stor o rymlig, vi tänkte ha välkomstskålen här om det är fint väder. Vid dåligt väder kommer vi viga oss här.

lite mörkt men här sitter man o äter, vi ska möblera så att alla kan se ut..

köket som synes


Efter vi varit i skälderviken drog jag snabbt hem till mina föräldrar och drog med dem o anita på resturang. Det blev kort om tid o vi hade dubbelbokat så vi var där mellan sex och halv åtta o drog genast till grillning. Fatta jag o anita var spyfärdiga av all mat.
O. ville inte vara med på bild :)

Sedan drog vi hem till anita för att provsmaka tårtorna, vi var smått döendes hehe..

Vi somnade rätt snabbt efter det hahahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0