Bröllopet närmar sig

Nu har jag fixat hindersprövningen, eller ja jag har ringt så de ska skicka papperna till mig tillsammans med byte av efternamn .Vi kan inte bestämma oss om vi vill ha ett helt nytt efternamn eller om vi ska ta ett av killens efternamn. Jag kom på LOVESTRAND som efternamn  (love =kärlek och strand eftersom vi gifter oss på stranden) Mike tyckte det var en gullig tanke men vägrar heta något sådant fult hihi så jag letar vidare.
Har fixat lite med bröllopstårtan med och weddingflavors. Som det ser ut nu så kommer bröllopstårtan bli en chokladtårta som e uppbyggd i tre våningar, på toppen är ett brudpar och brudens slöja slingrar sig ner över hela tårtan plus att där är lite mönster och dekoration. Mycket vackert. Sedan kommer Istvan och Etel baka en till två tårtor, De är super duktiga. Det kommer iallfall bli gestenye tårta (kastanje). Skit gott, min favvo. Jag pratade också med fotografen så vi ska träffas och diskutera upplägg när jag kommer ner. Ska även ringa vigselförättaren .
Til weddingsfavors så tänkte jag delvis ge varje person en tändsticksask med vårat monogram på (många rökare på festen) men sen är jag osäker, antingen ska jag göra askar och lägga hemma gjorda praliner i dem. En choklad där det står M på (Mike) en pralin formad som ett hjärta och sen F på nästa pralin som i Flóra. Alt. blir det goodiebags med "nadamad" (nattmatt) och annat smått och gått. Kan ju säga att ekenomin påverkar mitt val, börjar bli väldigt dyrt.
jag är inte direkt känd för att rita men jag har skissat lite av grejerna eftersom jag inte har bild på det :) får väl se om det går att luska ut vad jag har försökt rita : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0