städ, städ och städ....

Ännu en gång ser min sons rum ut som ett krig, jag fattar inte vad han gör.? Och när man ber han städa så tar han två grejer och säger... "orkar inte mer". Har verkligen försökt alla pedagogiska och icke pedagogiska knep.. men ack nej, inget funkar...Om det är någon som har ett förslag så säg gärna till :).. Som det är nu så storstädas hans rum dagligen och han är lika stökig i alla andra rum.. känns som ett evighets arbete.. har länge funderat på att renovera hans tråkiga rum men frågan är om det är värt pengarna. Är jätte orolig att han ska förstöra det igen.
Jag tänkte måla en vägg i blått och resten vitt samt hans gaderobsdörr i sån där tavelfärg så han kan rita på den. PÅ den blå väggen tänkte jag måla "blixten Macqueen" ifrån filmen cars/bilar.. hans favorit. Eftersom jag inte är nån vidare konstnär så kör jag nog med overhead o skissa hehe..image115
Hela dagen har varit en städardag, eftersom det har SNÖAT!! Helt sjukt, förra helgen var det jätte soligt och varmt och denna helgen snöigt, vadå bakslag med besked?? Dessutom har killen jobbat så det har inte varit så vidare rolig helg.. MEn nu på kvällen invigde vi korgen med ostar och salami och vin som vi fått på festen. SKit gott var det.. men mögelosten kan Mike behålla själv :)

Tog tyvärr inte bild på korgen men riktigt trevligt innehåll var det, ostar som sagt och salami, kex och gyere bisquit eller hur det stavas, choklad, praliner, vin, marmelad etc..
underbart!! image116(såg ut ngt som de här)

MÅste påpeka att jag älskade alla andra presnter vi fick också, och bäst var att ingen var den andra lik. FIck förvaringskorgar som var jätte fina av Maria och Niklas, Emmy och Karl gav en jätte fin skål från kosta bodaimage117det var väldigt lik den blåa du ser på bilden.. Av Erik och Josefin fick vi ett helt set Martiniglas och en shaker. image118image119 Av Anita och Jonas fick vi en praktisk förvaringskorg fylld med presenter till Anton och spagrejer till mig och Mike, vinflaska, receptböcker m.m Jätte fint var det.
Vi var som sagt nöjda med alla presenter!!

image120image121Såna här var det, så nu har vi en limegrön och en blå :) väldigt praktiska och är töjbara som ses på bild, de tål frost och värme. De kan användas till allt möjligt, från förvaring till tvättkorger eller till att hälla vatten, jord , stenar osv.. Kan jag väl rekomendera...

Kommentarer
Postat av: emma

Älskar martiniglas. Min sambo samlar på en kollektion hos orrefors, och deras martiniglas är helt underbart snygga :)

2008-05-18 @ 19:11:44
URL: http://litenemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0