Veckan som gått...

Sitter just nu och lyssnar på Ungersk smörmusik och försöker plugga. Går ganska bra men är så skoltrött så det inte är klokt. Är i allafall snart färdig med hemtentamen. "Bara" läroplanen och inledning kvar. Sen har vi en genusredovisning som jag måste ta tag i och en tenta. Ser inte alls fram emot det. Men sen är det typ slut, förutom opponeringar med säkerligen kompletteringar m.m.Veckan som gått har varit bra trots allt. Ett plus för det fina vägen. MÅndagen var lugn, typ bara plugg och den dagliga promenaden. Men tisdagen var jag ledig ifrån skolan så jag hade mys med familjen. Var nere vid stranden och softade i trädgården och en massa trädgård jobb. Pratade med mamma i telefonen och var jätte dålig bronkit och annat smått och gott. Och då plötsligt hörde jag hennes brytning som andra hör men jag sällan hör. Förstår inte för jag tänker inte på att hon bryter men nu blev detså tydligt när hon var sjuk. Inget illa menat mot mammas brytning men hon är så jävla rolig för hon vägrar erkänna att hon har en brytning. Vore passande med en liten ordlista:

Om mamma säger: betyder det :

dildo = dingo

kjalsonger= leggings


osv hihih

Mamma har dessutom varit i Sthlm och träffat Maud Olofsson. Hon är ambassadör utsedd av regeringen för att vara gott föredöme för kvinnor som vill skapa en karriär. Jag är så stolt över henne

image122
I tisdags var jag dessutom med Carro i stan och shoppade, blev inte mycket men jag köpte grejer så jag kan göra studsbollar med barnen på praktiken, solglasögon, klämma till håret m.m. Som avslut käkade vi baguette :)
På Torsdagen och Fredagen var jag på praktik. Lika roligt som vanligt. Jag har skrivit en saga till barnen som jag redovisade på Fredagen. Det var en saga som de fick vara med i. Jag var orolig hur det skulle gå men det var nog den bästa lektionen jag planerat hitentills. FIck bra beröm av min handledare. Dessutom hade vi besök av de nya sexåringarna. En sexåring var hur rolig som helst:

6åringen: Vill du bli en häxa?

Jag: Vad menar du?

6åringen: Ja du har ju lång näsa, häxor har ju långa näsor, trodde du ville bli häxa.

Jag: hehe Nej jag vill inte bli en häxa, jag är en ungrare

hihihih

På måndag ska jag föresten baka med dem på morgonen, chokladbollar närmare bestämt. Med inriktning på lite matte i baket. Sedan ska jag ha en svenska lektion i repris med dem som de uppskattade sen förra praktiken. Jag tar med en korg och fy ller med olika leksaksdjur och ett skynke över. Sen får var o en ta upp ett djur och tala om vad det är för djur, hur man ljudar det o skriver osv. PÅ tisdag ska de få göra egna studsbollar och sen ska vi på eftermiddagen ha en kort dansstund, taktilmassage och sedan avsluta med lite värderignsövningar. I Torsdags så provade jag även den nya libanesiska resturangen på Norrstrands,sjukt god mat och sen fick man choklad efter måltiden. De tog jag hem och bjöd Anton och hans kompis Lukas på, det var tacksamt :)image123image124

I Fredags åkte jag efter praktiken ner till stan där jag mötte först Carro och sen Mike och Anton. Jag hämtade ut tärnklänningarna, äntligen. image125så här ser de ut. Sen gick vi till H&M där jag köpte en plånbok, loreal mascara image126och fondation image127(true match minerals). Jag köpte även läppglans. Sen stack vi inom Gina och köpte två kläningar, tubklänningar närmare bestämt i rött och en i svart. Skit fina och dessutom billiga. Trots det är jag fattig nu. VI avslutade dagen med glass och baguette. Mike passade på att byta skorna han fått av mig med. Pinsamt värre hade jag köpt två storlekar för små.. (gick efter exets storlek, inte poppis): Jag köpte även massa presenter till min handledare och till Antons förskolelärare för hon ska sluta. Det blev spagrejer, och alldeles för dyrt blev det också.. :(
NÄr vi kom hem så gick vi ut på promenad, jätte mysigt. passade på att gå inom ko hagen då de har kalvar där.Det var lite läskigt när de skulle slicka över allt och omrigade än. Jäklar vad de har sträva tungor, gjorde ju nästan ont. Sen skulle de följa mig hela vägen hem och kela med mig. Anton tyckte det var skitskoj, Ior höllllll på att skita ner sig, jag har aldrig seytt han så rädd. haha . På kvällen hade vi myskväll framför tvn.

Idag har jag och Anton och Ior varit på stranden och badat. VI träffade en annan familj så Anton lekte för fullt med deras pojkar. Mike var i stan o köpte morsdag present till mig :) ja det är ju egentligen från anton men men hihi
Tog även ett par bilder på Anton i hans rum. Så får ni se hur mkt jobb det är på hans lilla rum, stackars Anton :(

image128(det var städat två timmar tidigare hehe)

image129Anton uppe i sin loftsäng

image130image131Anton åker rutchbana. PÅ bilden kan man se hur han rivit av den fula tapeten. Därav min oro att fixa hans rum egentligen.

image132image134Anton i sin myshörna under sängen :)

image133

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0