Det kanske vore dags att uppdatera bloggen..

.. har gått ganska dåligt den senaste tiden.. mycket som har hänt och mycket som jag har gjort. Idag var första dagen av VFU:n och det var.. hmm.. utmanande.. Jag är inte direkt sugen på att vara på högstadiet men då det inte fanns några lediga platser på gymnasie i Karlstad var det bara att acceptera läget. Jag har en jätte bra handledare och spännande lektioner. De har slagit ihop alla SO lektioner i en.. så det är religion, samhälle mm  på samma gång. Tyvärr har de historia med, och jag suger på historia. Bra när eleverna vet mer än "läraren" :) Det är lite rörigt denna veckan då många klasser ej är på skolan, så jag har väääääääällldigt mycket håltimmar och medans jag börjar jätte tidigt vissa dagar börjar jag 12.30 andra dagar. Vissa dagar går jag till 15.15 andra dagar till 12.30 så det är väldigt rörigt och jag får inte vara med om tillräckligt mycket grejer. I gengäld så kommer nästa vecka bli tuff när alla "barnen" är där med dagar från åtta till fem på kvällen. Får passa på att göra alla uppgifter denna veckan i stället. Det märkliga är att jag är HELT SLUT trots att det inte var så mycket idag. Kanske är det så för jag la mig sent och det var mycket att ta in. För det är verkligen en utmaning.

Anton däremot har fotograferats på Dagis, han hade tydligen vänt rumpan mot fotografen precis när han skulle ta foto o sa "Prutt på dig!" Det var inte omtyckt :) hahaha bara jag med min kiss o bajs humor som finner komiken i det han gjorde.

I helgen har jag varit jääätteee flitig, är så stolt över mig själv. Skohyllan är på plats. Skohyllan
Dessutom har jag, tro det eller ej , huggit ner ett jävligt stort träd med mike. Grannens ungar var över och jag var livrädd att de skulle få trädet på sig, den landade på garaget tack o lov hihi.. Dessutom har jag sågat upp fanskapet med en motorsåg, det är första gången någonsin jag har hållt i en motorsåg o antagligen den sista. Får bara upp en massa läskiga bilder i mitt huvud om att jag ska få det i benet eller i någon annans ben eller nåt.

Utöver detta har jag: målat köksoffan färdig, slipat o målat listerna i köket.. städat, tvättat, diskat, möblerat, tränat m.m. Allt detta trots att Anton haft sin kompis över och sen var grannungarna över för att berätta om deras listiga planer om hur de ska hämnas mot den elaka grannen på haloweenspana in tacklingen i bakgrunden, bra jobbat Ior

 ( de poängterade att vi inte behövde oroa oss för ägg på fönstrarna, vattenballonger fyllda med tapet klister m.m. och det tackar vi för)

Avslutar med lite bilder från helgen:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0