skum dag..

Med darrande ben tog hon sitt första steg mot högre höjder. Hon kände yrsel när hon tittade ner mot avgrunden men fortsatte trots allt sin väg uppåt. På ostadigt underlag for hennes väg, hon klättrade och klättrade, tills hon fann den stackars övergivna flickan.. där.. ensam.. skrikandes på hjälp. Och hon sträckte sig upp och räddade henne...

OK, riktigt så var det inte, men nästan... Tjejen med de darrande benen var jag, flickan i nöd var får kattflicka och höjden var fjärde steget på en stege. Och räddningen var inte lika fager som skrivet, det var mer jag som slet ner henne, livrädd och en skit sur katt.

Ni förstår att min kära katt hade klättrat upp i ett träd och kunde ej komma ner, Mike låg och sov i godans ro, och jag är LIVRÄDD för höjder. Men till sist fann jag inget annat val än att klättra upp på stegjäveln. och eftersom jag inte vågade högre upp än fjärde steget så fick jag slita ner henne, inte alls omtyckt::)

Men ner kom hon..

Idag har jag och Anton varit på svampfärd, på vägen t ill förskolan gick vi runt och tittade på svampar o anton har börjat lära sig vilka svampar som är farliga och ej.

Något skumt som hände idag var efter jag hämtat anton..vi var och kollade kläder på torget o mannen ifråga tyckte jag skulle prova dem i provrummet. Jag har egentligen en policy, som funkar ganska bra, och det är att ej gå in i främmande mäns skåpbilar men jag ville verkligen ha dessa kläder. så in for jag i den trånga skåpbilen för att prova kläderna. Klänningen var jätte fin men var lite väl tajt om min icke så smickrande mage, mannen som sålde kläderna tyckte dock att det var jätte fint då han älskade s tora magar.. sen hände det.. som alltid annars, jag står o bytar om och e naken upptill när dörren slås uppp , där står anton med en försäljare som råstirrar.l. han stirrar på mig ... säger>:

"Gud vad du är vacker, jag älskar tjocka kvinnor"!

Jag valde att inte prova mer kläder..

Jag skulle egentligen få klänningen, tunikan och tröjan för 250kr men "chefen" blev sur över att hans anställd raggat på mig så jag fick s traffet genom att betala 290kr, trots allt billigt för tre plagg..

Historien slutar dock inte här utan  han fortsätter ställa den ena frågan efter den andra, visar sms från tjejer som skrivit till honom och jag försöker få han att förstå att jag vill gå hem utan att vara oartig, detta utan resultat dock.
"Du e inte svensk va?" fortsätter han och jag berättar att jag kommer ifrån Ungern.. detta är han impad på¨och svarar att det märks..  sedan fortsätter han, "jag fattar inte hur en vacker tjej som dig är singel"

"eh jag har kille" utbrister jag.. då inser han att det är lönlöst och utbrister:

"ja men har du en lika vacker ungersk kompis som dig som e lika tjock be henne ringa mig"

hahaha

jag dööörrr.

jag var måttlig road när jag kom  hem, stod o svår ute vid garaget över allt som hänt o att jag inte hittar nycklen då vänder jag mig om och det står två små flickor bakom mig.. opps jag har precis lärt dem diverse svordommar som finns "GRATTIS"

de ville sälja jultidningar.
efter dessa incidenter så har jag haft en ganska lugn kväll.. i morgon blir det nåmligen plugg igen och sen ska vi ha picnic i skogen :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0