*trumvirvel please*

Jonas släng dig i väggen med dina dummis komentarer som *nu ska vi gå o äta frukost.. utom Flóra då för hon e ju den enda som blir sjuk av att äta" :)
I dag nämligen, mina damer och herrar, har jag ätit frukost och detta UTAN att bli sjuk, Hoppas det håller i sig, läkaren har ju sagt att jag måste äta mer, för jag äter för litet, då ställer sig kroppen in på svält, o då lägger jag på i vikt de få gånger jag äter. SÅ idag känner jag mig som en gris, har ätit mega mycket:

frukost: två smörgåsar med ett glas oboy (gillar inte så mkt mejeriprodukter, framförallt inte mjölk så jag måste dricka det ibland pga kalciumbrist)
en ungersk paprika

Lunch: sallad med dressing och bröd

Kvällsmat:  bondás kenyer (stekt bröd med ägg) och en ungersk paprika och en lök

kan inte fatta att det skas vara så bra att äta så här mkt så det är bäst av läkarne att han har rätt.

har börjat kombinera detta med viss vardagsträning, cyklar dagligen 30 -1 h om dagen och 30 -1 timmes powerwalk och såklart mina 100 situps om dagen.l Dessa kommer jag dokc inte göra idag för jag har sån jävla migrän

Och den kom inte mer passande, men jag förstår orsakerna, har varit tufft nu pga olika saker, dessutom så är det en del i skolan, och jag behövde verkligen plugga idag men men hoppas på att det är bättre till i morgon.

Just nu har vi börjat läsa om Judendomen, jag tycker det är jätte spännande för trots att jag har vänner som är av judisk tro så är det aldrig nåt jag har studerat nåt nämnvärt. Jag blev dock jätte förvånad över att det finns så många troende judar i sverige som inte vågar stå för sin tro pga förtryck o fördomar.

Jag måste säga att jag adlrig någonsin hört något nedsättande om Judar och då kommer jag ändå från UNGERN, ungern är inte direkt känt för att vara fördomsfria. och jag har bara hört ett judeskämt i hela mitt liv och det var det skämtet min föreläsare pratade om idag. Jag har insett att jag varit väldigt naiv på den frågan!

Nu har jag iallafall haft mina två föreläsningar denna v eckan så nu är jag "ledig" förutom att jag msåte läsa klart en mega tjock bok på engelska och skriva sammanfattningar och reflektioner kring föreläsningar, böcker och artiklar, så ja g har n känsla av att jag kommer få sitta o plugga hela veckan ändå
Det positiva är dock att det är jätte spännande och jag gillar det verkligen.

Hoppas nu att jag kommer var abättre på att uppdatera, jag vet jag varit dålig!

ps. det är bevisat, katter gilllar inte simma, anton ville bada med Misse idag......... hon var INTE lycklig :) .d.s


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0