allergin har kommit tillbaka?

Egentligen är det väl inte så att den har kommit tillbaka utan den har alltid varit där. Men jag har klarat mig ganska bra utan några större problem. Jag var säker på att jag växt ifrån den men tydligen inte. Tecknena har varit där en längre tid, vet inte varför jag kopplade det.. blundade väl för sanningen men de fanns där. Nu den senaste veckan har jag mått riktigt dåligt och det var då jag förstod att det var dags att sköta kosten.

Tack och lov kom mamma med ett glatt besked.. eller är det förhoppning? Hon menade att om jag sköter kosten så tror hon att till skilland från när jag var liten gör det inget om jag syndar ibland.

Hon ska även kontakta sin kompis som tillverkar choklad om hon kan tillverka choklad till mig som jag tål.

Så vad är jag allergisk mot? Ja det vore lättare att säga vad jag tål..

Jag är allergisk mot:

sojaprotein och närbesläktade "ämnen"

alla sädesslagen (inte gluten)

skaldjur

mjölk (överkänslig)

majs

citrusfrukter

Kanske inte låter så mycket men sojaprotein finns i mycket. Dessutom är baljväxter soja så jag kan inte heller äta jordnötter, böner och andra baljväxter. Jag kan inte äta godis, choklad, glass och andra onyttigheter. I med att magarin innehåller soja så blir det svårt att äta ute då folk sällan unnar sina kunder äkta smör. 

I med att jag inte tål närbesläktade ämnen heller så får jag inte äta kiwi ex.

Jag vet inte varför jag är så uppgiven för det är ju ingen dålig diet jag kommer gå på.  Men jag minns hur bökigt det var och nu kommer jag få laga massa olika rätter för killarna lär inte anamma min diet. Jag kan inte gå ut o äta lika lätt för folk tycker det är svårt att hitta nåt jag kan äta.

Å andra sidan kommer jag må mycket bättre, det är en mångsidig kost med bara nyttiga fetter. Och jag kommer rasa i vikt.. kanske blir jag lika tanig osm jag en gång varit.. när jag var som sjukast :) fast det är ju iofs inte så hälsosamt att vara SÅ smal men gå ner lite i vikt så.. ^^


Folke, Jag och Mike på hans 25års dag i Helsingör.. gräslig frisyr jag har haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0