grillningen..

blev av trots blåsten fast vi åt inne :) det var skit trevligt även om Björn var tvungen att gå tidigare då han håller på att "gå in i roll". Han ska spela tre roller i en ny uppsättning på värmlands operan.

Men vi hade trevligt ändå och Pernilla stannade kvar längst trots att Björn var tvungen att gå.

För tillfället är jag dock rätt less. Jag stressar SOM vanligt och funderar seriöst på en stresshanteringskurs på KAU..Jag vore en ypperlig kandidat för den kursen såvida den inte är på kvällen för då måste jag cykla upp och ner och fram och tillbaka - hitta barnvakt eller ta med honom och ja då är det liksom inte lönt med s tresshanteringskurs för då är jag för stressad för att gå hehe

Jag och Carro har dock lovat oss själva att vi ska ge den en chans och kolla tiderna, efter erbjuds ju även meditation så.. men känner jag oss rätt så kommer vi INTE att gå dit o inte ge den en chans :)

Jag stressar pga. allergin, pga. en anhörig till mig nere i Skåneland som behöver min hjälp.. Det tar mkt tid och jag måste antagligen åka ner, jag stressar mig för Anton och hans förskola, för skolan och all litteratur som inte hunnit komma till denna tunga kurs. Jag stressar mig för vinden, fuktskador, utbyggnader o renoveringar.. och då såklart pengar.

Jag stressar mig bara för stressandes skull så jag håller på att bli tokig.. varför kan jag inte vara lika lugn som mike???

Men får väl ta en sak i taget.

I morgon är det föreläsning som jag ser fram emot, är himla intressant. Bara synd att man inte har böcker att läsa i så man har lite förkunskaper till föreläsningen. Den förra var dock inte alls svår.. det var mer allmänbildning, sånt som man lärde sig på gymnasiet. Om arv och miljö med betoning på arv. Personligen så tror jag mer på miljö än arv även om arvet spelar in. Jag tror att , likt hundar föds vi inte med lika många instikter, som för mig är arv utan vi blir präglade av miljön, kulturen, samhället och våra sociala konstruktioner. Katter däremot föds med starka instinkter vilket för mig är att de är mer präglade av sitt arv och inte lika lätt lär sig saker från miljön..

men men det är bara min åsikt.

I vilket fall som helst, kursen är intressant. efter jag  har läst psykologin får jag äran att kalla mig själv beteendevetare och jag blir färdig lärare :) nästan iallafall.. har allmänna kurser kvar.. LÄNGTAR TILLS JAG FÅR KALLA MIG LÄRARE!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0