som vanligt..

.. är det ganska stort hopp mellan uppdateringarna, men underligt nog så tror jag inte det är någon som saknar det :)

Det har hänt en hel del, inte så mycket som jag önskat men bra ändå.

En rolig grej är att jag träffade min mobror och min yngsta kusin Szábina i GBG. Det var supertrevligt, men det var lite problem med språkbristningarna då jag har glömt mkt o de har sååå konstig dilekt. Märks att jag är budapestbo o de är ... ja från landet.

Det var så länge sedan jag träffat dem så det var så sjukt kul.. speciellt att träffa szábina då hon var ett barn när vi träffades senast o nu är hon vuxen. Hon fyllde 18år när hon var i Sverige. Det tråkiga är att hon var vä ldigt söt som barn o är fortfarande väldigt vacker MEN hon har väldigt mörkt hår o stora bruna ögon.. men såklart bara för att hon trodde att det bara fanns blondiner i sverige så blondera hon sitt hår.. inte alls snyggt.. men men .. Hon e så vacker ändå så :) szép vagy, Szábina.

Vi träffade även mina föräldrar i GBG samtidigt som vi träffade min morbror och Szábina. Det var mammas födelsedag, så vi började med att shoppa lite i femman huset för att sedan gå vidare till Sensei för lunch.. det var värdelöst helt ärligt. Smaklös mat men trevligt sällskap.

Senare gick vi vidare till Liseberg för både min kusin o morbror älskar karuseller.

På kvällen åkte de tillbaka till skåne men jag fick som present pálinka gjorde på morbrors vin (56%) och starkt, god paprika, odlad av min morbror. Slutligen fick jag underbar gesténye.. som jag saknat gestenye. :)

Anton fick så klart också många fina presenter.

Vi stannade kvar i GBG efter mina föräldrar dragit och fick sova i Evelinas lght *tack gumman*. Så dagen efter passade vi på att träffa Adela för lunch i kompassen och sedan fika vid saluhuset, det var mkt trevligt.

Efter den vistelsen åkte vi tillbaka veckan efter, denna gången utan Anton och vi träffade kompisar ifrån skåne. Vi passade på att fira vår bröllopsdag med så istället för att sova hos kompisar bodde vi på ett jättefint och billigt hotell.. Jag o Mike käkade lunch på avenyn o gick en myspromenad för att sedan gå vidare till Liseberg (igen) för att träffa Charlotta, Martin och Pernilla. Vi hade en trevlig dag på Liseberg förutom när jag  åkte den jävla kanonen.. DET GÖR JAG ALDRIG OM!! Det var det värsta jag varit med om o jag skakade fan i 20minuter efteråt.

På kvällen drog jag och mike vidare o käkade på Barbar. Underbart god mat och trevlig personal så lyckat.

Lagom tills vi "rullat" hem till hotellet så messade evelina o u ndrade om vi ville me ut.. vi tackade tyvärr nej till detta för att vi var så mätta o trötta men fan va trevligt det skulle varit!

Dagen efter ägnande vi förmiddagen till att promenera själva o gå runt på avenyn fick även avnjuta italiensk glass hos den charmiga italienaren och jag fick två rosor av mike.. så sött. .

Vi käkade lunch o drack en kall öl på gamleport tillsammans med Evelina.. så lyckat!

Efter lunch o shopping så softade vi i en park med evelina för att sedan bege sig hemåt.

så det var helt perfekta resor.

Utöver detta har det blivit en del fester, båtturer m.m med nära o kära.

Jag har även läst två kurser i sommar nämligen "Himlen var som en simbassäng" och "drama i naturen". Har bara respons på en novell kvar sedan är dessa två kurserna över såvida det inte krävs ngn komplettering men det har varit trevligt.

I höst ska jag läsa psykologi som jag ser fram emot. vill även läsa dubbla kurser så jag kan ta examen tidigare. .vore så bra om jag fick det. OM jag inte får det så funderar jag på att bli kontakt person samt ledsagare. Det ger extrapengar som kan gå til lhemmet och det vore riktigt trevligt att få ett barn hit ibland samtidigt som man får vara med och hjälpa till ett barn som behöver det!

Jag har insett en sak. Jag har klagat mycket på mitt hem men jag ska vara glad över det hem jag har. Den må kräva renovering men vi har ett toppenläge nära stranden o ett hus med stor pontesial (hur det nu stavas) . Jag hoppas får lov att renovera köket till hösten, vore riktigt najs med ett nytt kök lagom till jul. Har redan ritat upp hur vi vill ha det.

Uppdatering med fler bilder kommer :)



Misses ena kattunge som nu har fått ett annat
 hem hos Ina :)

 
MIke, Martin, Charlotta och Pernilla på Liseberg


Charlotta, Martin o Jag i väntan på att få åka Jukeboxarna, japp de enda vuxna bland barn i kö :)

Mike på hotellets badrum :)


Misse med sina söta kattungar på vårat otroligt vackra golv :)
..

Finaste ungen i världen.. min älskade Anton



Schnappi, stolt morbror till kattungarna :)



Världens finaste vovve - Ior!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0