Torsdag...

Tiden går och jag blir bara sämre på att uppdatera min blogg, har varken orken eller lusten.

Sen sist har en del  hänt.

  • Jag har blivit sjuk ,sen blivit frisk , sen har jag blivit sjuk igen och sen blev anton sjuk och sen smittade han mig så jag blev sjuk igen .

  • Jag ska opereras
  • Har fått en del dåliga nyheter om vänner och familj som är allvarligt sjuka så snart blir det en resa ner till Skåneland, tänker på er!
Nu till det desto roligare sakerna :

  • Anton har fyllt 4år
  • haft barnkalas
  • haft ett till barnkalas
  • har haft ett tredje barnkalas
  • fått jätte bra beröm på förskolan under utv. samtalet
Vi har haft en del mysdagar, vi vi familjen, som jag är tacksam för. Mycket utflykter och mys.

Blandannat så firade vi Alla hjärtans dag tillsammans. Vi började med att tända ett ljus och "ge" ett gosedjur till en saknad familjemedlem. R.I.P Ilham Csábi!! Sen packade vi matsäck o gick ut på lång promenad. Vi stannade till vid en äng nere vid vänern och åt vår matsäck. Det var så sjukt vackert dock lite kallt.

Sen gick vi hem för att göra alla hjärtansdag kort till varandra och jag fick av Mike en gigantisk ros och en meter lång chokladpraliner (inte alls fel) och jag gav Mike en guess tvål. (trodde jag gjorde ett kap som betalade 200 spänn för en guess parfym, var inte lika impad när jag insåg att det inte var parfym utan tvål jag lagt ut så mkt pengar på).Anton fick ett litet gosedjur, nalle med ett hjärta.

För Antons del så avslutade vi kvällen med en tre rätters måltid. Förrätt: Flóras räkbakelser Huvudrätt: potatis/getost terrarin, fläskfilé, sparris "blandning" sås och såklart sallad.

När Anton sedan gick till sängs avslutade vi alla hjärtans dag själva :)



Skolan:

Skolan går så där, inte den roligaste kursen och e lite besviken på vissa Men jävligt intressant bok, den är stor och tjock men det går snabbt för den e så bra.

Kärleken:

super

Kost och motion:

Har börjat med en bantningskur. Jag dricker Allevo soppor.
För tillfället äter jag en soppa och en måltid men från och med imorgon  blir det två veckor av enbart soppor. Varje soppa innehåller 110kalorier.

Idag har jag ätit följande:

1 soppa (100kalorier) samt 70cl vatten

Vardagsmotion:

cyklat 2 mil

50st situp (vilket är sämre än vad jag brukar, dvs 100st, men det tar på krafterna att ha så lågt matintag.)

= jag har förbränt mer än vad jag har ätit :) Men jag ska äta en soppa till snart och funderar om jag ska äta riktig mat eller en soppa till vid 18,00

Håll tummarna att jag är en smal kvinna till sommaren. kan tillägga att en kompis till mamma körde stenhårt med kursen i sex månader (vilket inte jag kommer göra) och gick ner 30kg på 6månader. Mammas andra kompis ersätter endast en måltid om dagen med soppa och tillåter sig att synda med gottis lite då och då. Hon kombinerar detta med träning en gång i veckan och har gått ner 10kg.
Jag tänkte köra mellanvägen,dvs:
2 veckor enbart soppa
sedan några  veckor där jag äter en "riktig" måltid om dagen och resten soppor
sedan får jag se om jag börjar äta riktig mat två gånger om dagen eller om jag fortsätter på den planen.
Vardagsträning och ibland lite träning kommer jag kombinera det med.

Så kanske kanske kan jag ha gått ner 15-20kg till sommaren. Är jag realistisk? I såfall är det bara 20 -25kg kvar att gå ner :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0