tidiga mornar...

Igår vaknade jag  halv sju och var jätte pigg, i morse var det desto svårare :) Men nu känner jag mig riktigt pigg. Vet inte var denna energi kommer ifrån men antagligen av det underbara soliga vädret.

Jag har gett mig själv ett löfte, varje morgon måste jag ta ett dopp i sjön, gärna simma med.. så länge vädret tillåter det. Tror det är en mycket bra start på dagen.

Igår var en sådan alert dag som jag alltid önskar att jag hade. Jag gick upp tidigt, fast jag hade sovmorgon, och började hjälpa mamma med en översättning på en avhandling. Sedan drog jag ut på en lång rask promenad med Ior för att sedan gå hem och fortsätta på min svenska kurs. Det är lite svårt för vi ska finna sex drivkrafter i våra liv, tre önskningar som vi hade som barn och tre som vuxen. De får både vara orealistiska och realistiska. Därför valde jag bla. önskningen om att kunna flyga på båda två :)

Sen ska jag skriva en novell som innehåller dessa sex drivkrafter och som vanligt blev det en väldigt mörk historia. Problemet är att vi fick inte skriva lyrik och min novell innehåller en del lyrik tror jag. Till denna fick vi läsa två ungdomsböcker, Lennarts Listor samt saker jag måste göra innan världen går under.Den förstnämnda har jag inte fått tag på så jag har fått nöja mig med att läsa den andre, vilket jag gjorde på en timme. En bra bok för ungdomar och det intressanta är att det är en man som har skrivit om en ung flickas kärlek, vilket inte kan ha varit lätt. Även om författaren har valt rätt mörka ämnen så har den hundra gånger ljusare än min manodepressiva novell.

I vilket fall som helst så gick jag och Anton och köpte glass på eftermiddagen och gick ner till stranden, underbart väder.. jag njuter i fulla drag. Självklart så var Anton tvungen att leka med Lucas så han var helnöjd, skönt att se hur kul de har ihop.

Idag ska jag ha drama så vi ska snart åka men sen har jag lovat Anton att vi ska bada. Förhoppningsvis blir det lite utveckling på min novell med...




Njut i värmen!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0